Hiç Aldığı Ürünün Önce Fiyatını Söyleyen İnsanların Ortak Özelliklerini Merak Ettiniz Mi? İşte O 3 Ortak Özellik!
Her insanın satın alma tarzı ve kalite algısı farklıdır. Bununla birlikte, bazı insanlar satın aldıkları ilk ürünün fiyatı ve markası hakkında övünmekten hoşlanırlar. Peki bu insanların temel özellikleri nelerdir ve bunu neden yaparlar? Tüm detaylar haberimizde…
Bu tür insanların üç ortak özelliği
Satın aldıkları ürünün fiyatını ve markasını ilk olarak belirten tüketicilerin üç özelliğini listeledik. Birincisi kaliteye yüksek değer verirler. Aslında size danıştıklarını düşünmenizi isteseler de zaten bildikleri markaları duymamazlıktan gelirler. İkincisi sadece satın aldıklarını severler ve ne olursa olsun karşıdaki kişiye asla söz hakkı vermezler. Saygılı görünmek için çaba harcarlar ama asla başarılı olamazlar. Üçüncüsü konuşmayı her zaman satın alınan ürünün fiyatı ile kapatırlar. "Pahalıysa, iyidir" varsayımıyla alışveriş yaparken çok para harcarlar.
Eşyanın fiyatı gerçekten algımızı değiştirebilir mi?
Bir eşyanın fiyatının algımızı nasıl etkilediği üzerine yapılan araştırmalara göre, fiyat, değer duygumuz için o kadar önemlidir ki, eşit kalitede olsalar bile pahalı ürünleri daha üstün veya daha etkili olarak görürüz. California Teknoloji Enstitüsü ve Stanford Üniversitesi tarafından yürütülen bir araştırmaya göre, gönüllülere aynı şarabın daha pahalı olduğu söylendiğinde, daha iyi olduğuna inandılar ve daha keyifle içtiler. Başka bir çalışmada plasebo ağrı kesiciler kullanıldı ve ilacın fiyatın yüksek olduğu söylendiğinde, fiyatın düşük olduğu söylendiğinden çok daha etkili olduğu keşfedildi.
İki kat daha pahalı ürün iki kat daha iyi bir ürün müdür?
Harvard İşletme Fakültesinde psikolog ve işletme profesörü olan Uzmanlara göre, insanlar iki kat daha pahalı bir ürünün iki kat daha iyi olduğuna inanıyor. Aslında, bu ürünleri satın aldığımızda iki kat daha memnun görünüyoruz. Daha pahalı şeyler ararız çünkü bu tatmin duygusunu doruklarında yaşamak isteriz. Herkesin üç yıldız verdiği bir restoran, tatlı ya da film, bazılarının beş yıldız ve bazılarının da bir yıldız verdiği bir üründen çok daha güvenlidir. Ancak riske rağmen ideal deneyimi yaşama istekleri onları alternatif seçeneği seçmeye yöneltebilir.