Anadol Sevdası Bitmek Bilmiyor! Bu Sevda Tam Tamına 55 Yıldır Devam Ediyor!
Türkiye'nin ilk seri üretim yerli otomotiv markası Anadol, müşterileriyle buluşmasının 55. yılında çeşitli modelleriyle sokaklarda ve caddelerde boy gösteriyor. Detaylar haberimizde…
Uzun süre yerli otomobil üretilmesini arzu eden Türkiye'nin 9. Başbakanı merhum Adnan Menderes'in, Ford Motor Company Başkanı Henry Ford II'a hitaben yazdığı mektupla, 1956 yılında ABD’ye giden merhum iş adamı Vehbi Koç, bu olaydan 3 yıl sonra 1959 yılında Otosan'ı kurdu. Anadol, 19 Aralık 1966'da Otosan'ın İstanbul'daki tesisinde Koç Holding ve Ford'un desteğiyle seri üretime başladı ve ilk kez 28 Şubat 1967'de satışa çıktı. Ayrıca 1984 yılında üretiminin sonlandırılmasına kadar toplam 93.188 adet üretilmişti.
Ehliyetini 1976 model bir Anadol ile almış
Klasik otomobil tutkunları, marka tutkusuyla arayıp buldukları Anadol otomobillerini tamir edip yenileyerek hikayelerini anlattı. Çaylar, çocukken sürekli kapısında binek araç veya kamyonet gibi bir Anadol aracının bulunduğunu ve ehliyetini 1976 model bir Anadol ile aldığını söyledi. Eskiden bir Anadol araçlarla nakliye firması işlettiğini ve şu anki işine ilk sahibinden aldığı 68 model Anadol ile başladığını belirten Çaylar, "Şimdi 41 yaşındayım. Ne kadar yeni model arabamız olursa olsun bu arzumuzdan vazgeçemedik. Çünkü bir Anadol her zaman yanımızdaydı hiçbir zaman eksik olmadı. Şimdiki arabayı bir köydeki ahırdan çıkardık. Ayrıca 1974 A1 modeliydi ve bu aracın üçüncü sahibi biziz. Arabanın tüm geçmişine baktık. Plakası bile fabrika çıkışlı orijinal. Şasi ve motorundan kasasına, ateşleme sistemine ve boyasına kadar bu aracı tamamen elden geçirdik” dedi.
Çocukluklarından bu yana 25’e yakın Anadol
Ramazan Cebbar, klasik otomobil tutkusunun yıllara dayandığını, babasının uzun süre Anadol arabaları ve kamyonet kullandığını söyledi. Cebbar, çocukluklarından bu yana 25'e yakın Anadol araca sahip olduklarını, en son turuncu ve sarı olmak üzere ikisini yeniletip kullandıklarını söyledi. Cebbar, 1974 yılında A1 MK2 model turuncu otomobili ilk sahibinden satın aldığını ve 6 yıllık bir çalışmanın ardından yenileme sürecini tamamladığını ifade etti. Stc-16 model sarı renkli Anadol aracın ise 1973'te yalnızca 176 adet üretildiğini ve terk edilmiş bir şekilde bulup yenilettiği bu Anadol’un kendisi için daha değerli olduğunu söyledi.