Citroen Ami Türkiye’de Satılan En Ucuz Araba Oldu! Fiyatını Görenler Şok Oldu!
Düşük fiyatıyla Avrupa'da dikkatleri üzerine çeken Citroen Ami, Türkiye'de satışa sunuldu. Ülkemizde satılan en ucuz arabanın fiyatı otomobil meraklılarının fazlasıyla dikkatini çekmeye başladı. Tüm detaylar en ince ayrıntısına kadar haberimizde…
Citroen Ami Türkiye'de satışa sunuldu
Otomobil fiyatları her gün artmaya devam ediyor. Dolar kurundaki artış ve buna bağlı olarak vergilendirmedeki değişiklikler bu çıkmazın başlıca nedenleri olarak görülüyor. İkinci el piyasasında da benzer bir durum söz konusuyken, vatandaşa ne yazık ki çok az seçenek kalıyor. Citroen ise yeni bir çözüm buldu. Birkaç yıl önce dünyanın en ucuz arabalarından birini geliştiren şirket, sonunda Ami'yi ülkemizde de satın alınabilir hale getirdi. Düşük fiyatıyla Avrupa'da dikkatleri üzerine çeken Citroen Ami, Türkiye'de satışa sunuldu.
Citroen Ami modelinin fiyatı
Dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden Citroen, şehir içi ulaşıma uygun elektrikli aracını Türkiye'ye getirdi. 5.5 kWh Citroen Ami, 50 kilometre azami hız ve 70 kilometre menzil ile motosikletlere resmen dört tekerlekli bir alternatif. Aracın kalitesi fiyatı ise en dikkat çekici özelliği. Citroen Ami’nin satış fiyatı 215 bin TL olarak belirlendi. Sonuç olarak araç, Türkiye pazarındaki en ucuz otomobil olmuş oldu. Tasarım olarak pratikte dört tekerlekli bir motosiklet olan Citroen Ami, Avrupa'da ise 6.000 Euro'ya satılıyor. Ehliyet ise aracın bir başka göze çarpan konusuydu. Fransa'da B sınıfı ehliyet gerektirmeyen aracı kullanmak için 14 yaşında olmak yeterlidir. Diğer Avrupa ülkelerinde bu yaş 16'ya çıkarılıyor. Şu anda, Türkiye'de ise ehliyet gerekip gerekmediği belli değil. Ayrıca aracın bataryası 5.5 kwh’lik lityum iyon pil ve 3 saatte şarj olabiliyor. Son olarak ise aracın ağırlığı tam tamına 485 kilogram olarak biliniyor.
Citroen
Citroen, Fransa'nın en büyük araç üreticisi olan PSA Peugeot Citroen grubunun 1976'dan beri bir üyesi olan bir otomobil üreticisidir. Ambleminin anlamı ise Açılı bir semboldür. Fransız çift açılı çavuş amblemi daha önce Citroen dişli çarklarında görülmüştü. 1919'da otomobil üretimine başlayan Fransızların yaptığı ilk otomobillerde çift açılı amblemin kabul edilebilir olduğu belirlenmişti.